×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا می‎دانید اگر هر روز یک عدد خیار بخورید چه اتفاقی در بدن‎تان می‎افتد؟

مجله خبری«رهوا».در ادامه می خواهیم ببینیم اگر هر روز یک عدد خیار بخوریم چه اتفاقی در بدن مان خواهد افتاد.

۱- از بیماری های عصبی بیشتر در امان خواهید ماند

فواید مصرف روزانه خیار

در خیار ماده ای به نام «فیستین» وجود دارد که تحقیقات علمی نشان داده در بهبود سلامت مغز نقش دارد. به علاوه، خیار حاوی فسفر است. میان کمبود فسفر و بالا رفتن ریسک ابتلا به بیماری های شناختی هم ارتباط وجود دارد. بنابراین مصرف خیار به طور قطع به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

۲- می توانید سریع تر وزن اضافه ی خود را کم کنید

خیار آب فراوانی در خود دارد، ویژگی ای که کمک می کند زودتر احساس سیری کنید. وقتی جلوی پرخوری شما گرفته شود، این مسأله به کم کردن وزن تان کمک خواهد کرد. خیار هیچ نوع چربی ای ندارد و میوه ای کم کالری محسوب می شود. بنابراین، برای کسانی که قصد کم کردن وزن خود را دارند گزینه ی بسیار خوبی است.

۳- ریسک ابتلا به سرطان کاهش پیدا خواهد کرد

ماده ی فیستین موجود در خیار، نوعی فلاونوئید است که در میان محققان حوزه ی سرطان طرفداران زیادی پیدا کرده. طبق تحقیقات، این ماده علاوه بر اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، میان مصرف آن و کاهش ریسک ابتلا به بعضی سرطان ها هم ارتباط وجود دارد.

۴- گوارش تان بهبود پیدا خواهد کرد

خیار حاوی فیبر غذایی و مقادیر قابل توجهی آب است که به بهبود گوارش کمک می کنند. ویتامین های موجود در خیار هم به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند. مصرف روزانه ی خیار می تواند مشکلات مرتبط با اجابت مزاج را برطرف کند و به این ترتیب به سلامت بدن کمک کند.

۵- به بدن آب بیشتری خواهد رسید

حدود ۹۵ درصد خیار از آب تشکیل می شود، بنابراین مصرف روزانه ی آن به بهبود سطح آب بدن کمک می کند و در نهایت به شکلی مثبت روی سلامت شما تأثیر می گذارد. اگر از آن دست افرادی هستید که فراموش می کنند هر روز به طور مرتب آب بخورند، خوردن روزانه یک عدد خیار می تواند برای شما مفید باشد.

۶- پوست صاف تر و درخشان تری خواهید داشت

مصرف خیار به حفظ آب بدن کمک می کند، نکته ای که برای پوست هم بسیار مفید است. به علاوه، خیار حاوی انواع ویتامین B مثل نیاسین و ریبوفلاوین و همینطور ویتامین C و زینک (نوعی ماده ی معدنی) است که تمامی این مواد نقشی کلیدی در برخورداری از یک پوست خوب دارند. خیار حاوی کافئیک اسید هم هست که با تحریک و التهاب پوست مقابله می کند. مواد مغذی درون خیار به مقابله با نشانه های پیری هم کمک می کنند.

۷- کیفیت موهایتان بالا خواهد رفت و ریزش موهایتان کمتر خواهد شد

ویتامین های B موجود در خیار برای سلامت پوست کف سر و موها بسیار مفید هستند. بیوتین، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین های B5، B6 و C، همگی نقش مهمی در رشد موها دارند. این مواد جلوی ریزش و سفید شدن زودرس موها را هم می گیرند.

۸- سلامت قلبی عروقی تان بهبود پیدا خواهد کرد

خیار حاوی پتاسیم، منیزیم و ویتامین K است. این مواد مغذی نقش مهمی در عملکرد سیستم قلبی عروقی بدن دارند. ویتامین K در انعقاد خون و تنظیم سطح کلسیم در خون، نقشی اساسی دارد. تحقیقات نشان داده میان کمبود منیزیم و پتاسیم و بالا رفتن فشار خون ارتباط وجود دارد. مصرف منظم خیار، سطح کلسترول مضر خون را هم کاهش می دهد.

۹- سطح قند خون تان را بهتر می توانید کنترل کنید

خیار حاوی مقادیر فراوانی ترکیبات فنولیک و همینطور تریترپین است. به گفته ی محققان، مصرف خیار تأثیر به سزایی در کنترل قند خون دارد.

۱۰- استخوان هایتان استحکام بیشتری پیدا خواهند کرد

خیار حاوی ویتامین K و کلسیم است، دو ماده ای که هر دو برای استحکام استخوان ها ضروری است. ویتامین K، ریسک شکستگی های استخوانی را کاهش می دهد و نقش مهمی در جذب کلسیم به درون استخوان ها دارد.

۱۱- بدن را از مواد سمی پاک خواهد کرد

خیار را دارای خواص سم زدای طبیعی می دانند. مصرف منظم خیار می تواند کبد و دستگاه گوارش را از آلودگی ها و سموم پاک کند و به این ترتیب سلامت عمومی شما را بهبود ببخشد.

۱۲- سلامت دندان هایتان بهبود پیدا خواهد کرد

خیار حاوی مولیبدنوم و فلوراید است، ترکیبی که تحقیقات نشان داده پوسیدگی دندان ها را ترمیم می کند. کلسیم موجود در خیار هم به مستحکم شدن دندان ها کمک می کند.

۱۳- به حفظ تعادل هورمون ها کمک خواهد کرد

فسفر ماده ای مغذی است که نقشی کلیدی در حفظ تعادل هورمونی بدن دارد. این ماده بر روی غدد درون ریز تأثیر می گذارد و به شکل گیری و ترشح هورمون ها کمک می کند. خیار حاوی ۴ درصد فسفر است، ماده ای که مصرف روزانه ی آن به افراد بزرگسال توصیه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.