×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمریکا: یک میلیون بشکه بنزینِ ایران را فروختیم

به گزارش«رهوا».به نقل از رویترز: مقامات رسمی وزارت دادگستری آمریکا مدعی شدند که بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران را که به بهانه نقض تحریم ها سال گذشته گرفته و مصادره کرده بود به فروش رسانده و پول آن را به حساب «بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم» واریز می کنند.

سال گذشته دولت ترامپ با ادعای اینکه ۱٫۲ میلیون بشکه بنزین ایران را در ۴ تانکر به مقصد ونزوولا ارسال می شده گرفته بود آن زمان محموله های بنزین به کشتی های دیگری منتقل شده و به مقصد آمریکا ارسال شد.آمریکا مدعی شد که این کشتی ها تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

مارک رایموندی «سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا» گفت: برنامه فروش این محموله ها ‍پایان یافته و در حال نهایی کردن هزینه ها هستیم.

وی از ارزش واقعی این محموله های اظهار بی اطلاعی کرده اما گفته است که احتمالا دهها میلیون دلار ارزش داشته باشد.

رایموندی تاکید کرده است که وزارت دادگستری آمریکا هنوز نیاز به حکم دادگاه برای تصرف سود حاصل از این فروش و انتقال به بنیاد «بنیاد قربانیان آمریکایی کشورهای حامی تروریسم» دارد.

هفته گذشته هم آمریکا نفتکش یونانی «آشیل» را با پرچم لیبریا (کشوری کوچک در غرب آفریقا) توقیف کرد. مقامات آمریکایی مدعی شده اند این کشتی به‌جای محمولهٔ نفتی عراق، حامل نفت خام ایران است و کسانی با جعل مدارک دربارهٔ محمولهٔ آن قصد دور زدن تحریم‌های نفتی ایران را داشته‌اند‌ براساس آمارهای ردیابی کشتی ها«ریفنیتیو» این کشتی طبق برنامه زمانبندی شده ۱۵ فوریه به بندر خیلج آمریکا وارد می شود.

همان زمان خبرگزاری رویترز نوشت: چهار شرکت اماراتی و عمانی مالکیت محموله‌های بنزینی که آمریکا می گوید مال ایران است را عهده دارد شده و علیه توقیف محموله‌ها به دادگاه منطقه‌ای کلمبیا در ایالات متحده شکایت کرده‌اند.

شرکت «مبین اینترنشنال» امارات گفته بود مالک محموله بنزینِ نفتکش‌های «بلا» و «برینگ» است. شرکت «عمان فیول» که در انگلیس ثبت شده است نیز اعلام کرد مالک محموله بنزین نفتکش‌های «پاندی» و «لونا» است و شرکت عمانی «سهار فیول» نیز می‌گوید بخشی از محموله نفتکش لونا متعلق به این شرکت بوده است.

این شرکت‌ها گفته بودند حق کنترل و مالکیت بر محموله‌های بنزین توقیفی را دارند و خواهان رفع توقیف آن‌ها هستند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.