×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمریکا بهم ریخت
مصطفی مطهری

به گزارش«رهوا».تجمع اعتراضی حامیان ترامپ مقابل کنگره آمریکا، که با توجه به علائم و نشانه های خشونت بار آن بیشتر شبیه کودتا و شورش می باشد، موجب شده است تا فضا برای کنش گروهک های سیاسی تبعیدی – فراری نیز فراهم آید تا در درون این اعتراضات و در میان معترضان آمریکایی حامی ترامپ به پیگیری اهداف خود بپردازند.

به زعم بیشتر تحلیل گران این رویداد اعتراضی در آمریکا یک شبه کودتا است که حمله به بنیان دموکراسی آمریکایی را، مرکز هدف اعتراضی خود قرار داده است. یکی از نکات در خور توجه در این باره حضور جریانات معاند نظام اسلامی در جمع هواداران ترامپ می باشد که با در دست داشتن پرچم شیر و خورشید به حمایت از ترامپ در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان کنگره حضور یافته اند.
اگرچه این موضوع نمی تواند باعث شگفتی باشد که چرا معاندین نظام سیاسی ایران نیز در این تجمع حضور دارند، به این دلیل که اولاً، ترامپ به دلیل دشمنی های بی حد و مرز با مردم و نظام ایران به نوعی در مسیر مطالبات نامشروع آنها از ایران حرکت می کرد. از این رو با رفتن ترامپ از کاخ سفید این مسئله با خلل هایی روبرو خواهد شد.
دوماً، حضور فیزیکی در میان معترضان در تجمع اعتراضی به کنگره، یک فرصت استثنایی برای این جریانات به شمار می آید. بطوریکه این گروه از معترضان با هویت جعلی ایرانی(شما بخوانید وطن فروش) فرصت بوجود آمده را برای ابراز وجود در قالب یک جریان و گفتمان غنیمت شمرده اند؛ از این رو با تمام قوا وارد کارزار اعترضات شده اند. به عبارت بهتر، برای فرصت طلبانی که بر هم خوردن اوضاع عادی و حاکم شدن اندکی بی ثباتی، یک واقعه خویشاند به حساب می آید، تجعمات اعتراضی به روند انتخابات در آمریکا نیز یک فرصت ویژه محسوب می شود که از رهاورد آن می توانند به سمت حصول منافع و اهداف تبلیغی خود گام بردارند.
سوماً، در دولت ترامپ و در میان جمهوری خواهان همسو با ترامپ بودند کسانی که در حمایت از معاندین در تجمع سالیانه آنها به سخنرانی پرداخته و اعلام می کردند که از آنها در مقابل ایران حمایت و پشتیبانی می کنند. از این رو معاندین جهت ادای دِین به آنها و به پاس خدمات ترامپ در جهت معاندت با ایران اسلامی، در این تجمعات با پرچم ها و نشانه های خود حضور یافته اند.
و بالاخره اینکه، رفتار و عملکرد تخریبی معاندین نظام اسلامی و دشمنان ایران آنچه خود محورانه است که نه تنها ایران، بلکه حامیان خارجی خود را فدای منافعشان می کنند. گواه این ادعا حضور در تجمعات اعتراضی در آمریکا می باشد؛ کشوری که همواره فارغ از اینکه کدام حزب سیاسی در رأس قدرت حاکم بوده، در طول این سال ها در مسیر دشمنی با مردم و نظام ایران، از معاندان حمایت به عمل آورده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.