×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آزمایش سلاح هسته ای آخرالزمانی روسیه که می تواند قاره آمریکا را با خاک یکسان کند

به گزارش«رهوا».به ادعای روزنامه روسی Izvestia، مقدمات پرتاب پهپاد زیردریایی Poseidon با کمک زیردریایی هسته ای بلوگورود انجام شده است. بدین ترتیب به نظر می رسد که نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۳۰ فروند از این سلاح زیردریایی بدون سرنشین و مخوف را تولید و آماده پرتاب داشته باشد. این سلاح می تواند هم به کلاهک های هسته ای و هم غیرهسته ای و مرسوم مجهز شده و هدف هایی را در فاصله های متفاوت نابود سازد.

روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به Poseidon آماده می کند که می تواند آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند.

به گزارش Sputnik، آزمایش این سلاح از زیردریایی های دیزلی نیز با موفقیت همراه بوده است. ولادیمیر پوتین اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۵ از Poseidon رونمایی کرد که آن روزها «سیستم چند منظوره اقیانوسی (Ocean Multipurpose System Status-6) نامیده می شد. به گفته رسانه های روسی، پهپاد هسته ای «روز قیامت» می تواند با سرعت بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و دارای برد قاره پیمای تا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر بوده و یک کلاهک ۱۰۰ مگاتنی را نیز حمل می کند. سال گذشته، کنستانتین سیوکوف از فرماندهان نیروی دریایی روسیه مدعی شده که حمله پوسایدون می تواند باعث لرزش های تکتونیک و نابودی کامل شبه قاره آمریکای شمالی شود. زلزله هایی که شهرها را ویران می کنند، زمانی ایجاد می شوند که لایه های تکتونیک زمین در مسیرهای نادرست با هم برخورد می کنند.

روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به Poseidon آماده می کند که می تواند آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند.

سیوکوف همچنین مدعی شد که آمریکا چنان از این سلاح بیمناک شده که بلافاصله از مسکو خواسته توسعه سلاح «روز قیامت» را متوقف نماید. در سال ۲۰۱۵ فاش شد که Poseidon برای «نابود کردن مناطق اقتصادی ساحلی مهم دشمن و ایجاد آلودگی رادیو اکتیو دراز مدت» طراحی شده است. زیردریایی بلوگورود نیز می تواند تا ۶ فروند از این پهپادهای هسته ای را حمل کند که با انفجار در نزدیکی ساحل و ایجاد سونامی های هسته ای، می توانند شهرهای بزرگ را ویران کنند. در ژانویه سال گذشته نیز فاکس نیوز گزارش داد که یک مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ مدعی شده در مورد این سلاح هسته ای «نگرانی واقعی» وجود دارد.

روسیه خود را برای اولین آزمایش پهپاد هسته ای موسوم به Poseidon آماده می کند که می تواند آمریکا را با یک زمین لرزه هسته ای با خاک یکسان کند.

ولادیمیر پوتین نیز در ۲۶ جولای به صحبت در مورد Poseidon و موشک هسته ای مافوق صوت جدید این کشور صحبت کرد و گفت: «توسعه تکنولوژی های پیشرفته ای که هیچ رقیبی در دنیا ندارند، شامل سیستم های تهاجمی مافوق صوت و پهپادهای زیردریایی، قابلیت های جنگی دریایی را افزایش خواهد داد».

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.