×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می کند

به گزارش«رهوا» محققان می‌گویند نوشیدن آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی به طور قابل توجهی باعث کاهش اینترلوکین ۶، نشانگر اصلی التهاب، هم در بزرگسالان سالم و هم در افراد پرریسک می‌شود. همچنین دو نشانگر اصلی التهابی و فشار اکسایشی نیز کاهش می‌یابد.

یافته‌های این مطالعه، اثرات مفید هسپریدین، ترکیب بیواکتیو اولیه موجود در پرتقال و آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی را بر کاهش برخی از نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی نشان می‌دهد.

التهاب مزمن ممکن است نقش کلیدی در ایجاد یا پیشرفت برخی بیماری‌ های مزمن از جمله بیماری‌ های قلبی و دیابت داشته باشد.

«گیل رامپرسود»، متخصص تغذیه در مرکز فلوریدا، می‌گوید: «ما می‌دانیم که آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی حاوی تعدادی مواد مغذی مانند ویتامین C و ترکیبات بیواکتیو مفید است که می‌توانند التهاب و فشار اکسایشی را کاهش دهند.»

این تحقیق، مطالعات منتشر شده مربوط به مصرف آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی و نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی را مورد بررسی قرار داد.

تجزیه و تحلیل شامل سه بخش بود: یک بررسی کیفی از ۲۱ مطالعه با ۳۰۷ بزرگسال سالم و ۳۲۷ بزرگسال در معرض بیماری؛ بررسی سیستماتیک زیرمجموعه ای از ۱۶ مطالعه که شش نشانگر زیستی گزارش شده مربوط به التهاب و فشار اکسایشی در بدن را اندازه گیری کرده بود؛ و ۱۰ مطالعه که داده‌های کافی برای انجام فراتحلیل داشتند.

در مجموع بررسی‌ها نشان داد که آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی یا بر فشار اکسایشی و التهاب اثرات مفید دارد یا بدون عارضه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.