×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ فروردین - ۱۳۹۸  
true
false

به گزارش«رهوا» بادام هندی یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها در سراسر دنیاست که طرفداران زیادی دارد. بادام هندی را با نام‌های آکاژو یا کاشو هم یاد می‌کنند.

این ماده خوراکی حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای عملکرد هر چه بهتر بدن مفید هستند. بادام هندی اصالتا بومی برزیل است اما در قرن ۱۶ میلادی به هند آورده شد.

این آجیل که شکلی شبیه کلیه انسان دارد از خواص سلامتی زیادی برای بدن انسان برخوردار است که در زیر به شماری از آنها اشاره شده است. همراهمان باشید.

۱- پیشگیری از سرطان

پروآنتوسیانیدین‌های اولیگومریک نوعی فلاونول هستند که به مبارزه با سلول‌های توموری می‌پردازند و از رشد و تکثیر آنها پیشگیری می‌کنند. این مواد به همراه مس فراوانی که در بادام هندی موجود است به طور موثری به مبارزه با سلول‌های سرطانی می‌پردازد؛ به خصوص از سرطان روده جلوگیری می‌کند. بارزترین خاصیت کاشو، ضد سرطان بودن آن است.

۲- تقویت قلب

بادام هندی در مقایسه با بقیه آجیل‌ها حاوی چربی اندکی است و اسید اولئیک نیز دارد که برای سلامت هر چه بیشتر قلب مفید است. این ماده خوراکی کلسترول ندارد. آنتی‌اکسیدان موجود در آن فرد را از بیماری‌های قلبی دور نگه می‌دارد.

۳- کاهش فشار خون

بادام هندی به کمک منیزیوم موجود در خود سبب کاهش فشار خون می‌شود.

خواص بادام هندی

۴- کمک به موها

مس یک ماده معدنی است که باعث می‌شود تا موها به آن تغییر رنگ دهند. بنابراین اگر بادام هندی که مملو از مس است را زیاد مصرف کنید، موهای مشکی که همیشه آرزویش را داشتید را خواهید داشت.

۵- استخوان‌های سالم

همانند کلسیم، منیزیوم نیز برای سلامت بیشتر استخوان‌ها ضروری و لازم است. بادام هندی مملو از منیزیوم است.

۶- اعصاب سالم

منیزیوم در سطح استخوان‌ها ذخیره می‌شود و از رسیدن کلسیم به سلول‌های عصبی پیشگیری می‌کند و بدین وسیله سبب حفظ آرامش رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها می‌شود. مقدار کم منیزیوم می‌تواند سبب نشت کلسیم به رگ‌های خونی شود. همچنین کمبود این ماده معدنی می‌تواند سبب بروز سردردهای میگرنی شود.

۷- پیشگیری از سنگ کیسه صفرا

مصرف روزانه بادام هندی خطر تولید سنگ کیسه صفرا را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

۸- کمک به کاهش وزن

با اینکه بادام هندی به نظر خیلی چرب است اما حاوی کلسترول‌های مفید برای بدن است. گفته می‌شود کسانی که دو بار در هفته یک مشت بادام هندی می‌خورند کمتر از بقیه مردم دچار اضافه وزن می‌شوند.

۹- آنتی اکسیدان 

سلنیوم، مس، منیزیوم و … به عنوان عوامل مشترک بسیاری از آنزیم‌ها عمل می‌کنند.

بادام هندی

۱۰- کمک به گوارش غذا

آکاژو یا بادام هندی به رشد و توسعه اسید نوکلئیک کمک می‌کنند که سبب تقویت هر چه بیشتر سیستم گوارش بدن می‌شود.

۱۱- منبع غنی ویتامین‌ها

بادام هندی همچنین منبع مهمی از ریبوفلاوین، پنتوتنیک اسید، تیامین، نیاسین و … است که از بیماری‌های کم خونی، پلاگر و … پیشگیری می‌کند.

۱۲- دندان و لثه‌های سالم

منیزیوم موجود در بادام هندی برای استخوان‌های بدن مفید است. این ماده معدنی همچنین در حفظ سلامت و تقویت لثه‌ها و دندان‌ها نیز نقش مهمی دارد.

۱۳- کمک به خواب راحت

پس از یائسگی مصرف بادام هندی می‌تواند به داشتن آرامش و خواب راحت به زنان کمک کند.

۱۴- از بین بردن رادیکال‌های آزاد

بادام هندی همچنین رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، رادیکال‌هایی که وجودشان مشکلات سلامتی برای بدن بدنبال دارد.

۱۵- پیشگیری از دژنراسیون ماکولا

بادام هندی توانایی فیلتر کردن اشعه‌های فرابنفش خورشید را دارد و در نتیجه از شکل گیری بیماری تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) پیشگیری می‌کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true